Veröffentlichung der Ergebnisse des AIDO Erasmus - small scale partner project/ Publication of the results of AIDO project

Assessment zur Beurteilung von apps and tools (AIDO)/ Assessment for assessing apps and tools (AIDO)

Here you will find the assessment for evaluating apps and tools for use in teaching/educational offerings

Assessment Report (AIDO)

Here you will find the report of the pretest of the assessment for evaluating apps and tools for use in teaching/educational offerings

SELFIE for teachers Gruppenauswertung AIDO Projektgruppe/ SELFIE for teachers Group evaluation AIDO project group

Hier finden sie die Gruppenauswertung der AIDO Projektgruppe in einer Vorher-Nachher Evaluation Here you will find the group evaluation of the AIDO project group in a before-after evaluation

SELFIE for teachers

SELFIE for teachers ist ein Selbstbewertungsinstrument der digitalen Kompetenzen für Lehrer und Lehrerinnen in Grundschulen und weiterführenden Schulen. Es liegt auch als Early Childhood SELFIE in einer Version für Erzieher und Erzieherinnen vor.

Man kann damit auch eine Gruppenevaluation im Kollegium durchführen.

Es ist ein EU Angebot aus dem European education area.

SELFIE for teachers is a digital skills self-assessment tool for teachers in primary and secondary schools. It is also available as an Early Childhood SELFIE in a version for educators.

It can also be used as a group assessment in college.

It is an EU offer from the European education area.

AIDO Digital Guide

In diesem Handbuch stellen wir die erprobten apps und tools vor und teilen unsere didaktischen Einschätzung zu den jeweiligen apps und tools mit. Wir haben in drei Arbeitsgruppen apps und tools für den Einsatz im Kindergarten, der Grundschule und in beruflichen Schulen erprobt. In this guide, we present the tested apps and tools and share our didactic assessment of the respective apps and tools. We tested apps and tools in three working groups for use in kindergarten, primary and vocational schools.

Update: 29.11.24

Kalender, Uhrzeit, KW:

Admins: J. Benner, M. Englisch